Polska stale się rozwija i stara się dogonić zachód. Naukowcy nie skupiają się jednak wyłącznie na przyszłości, ponieważ przeszłość jest o wiele bardziej fascynująca. Ostatnio przekonał się o tym jeden z paleontologów, który bez żadnych oczekiwań pojawił się na nowym wyrobisku w Borkowicach w województwie mazowieckim.

Ślady mazowieckich dinozaurów

Dinozaury żyły tak dawno temu, że wielu ludzi ledwo wierzy w ich prawdziwość. Na świecie zachowało się jednak sporo śladów bytności tych tajemniczych i fascynujących zwierząt. Dziś trudno sobie wyobrazić, że mazowieckie wsie były dawniej miejscem do życia dla ogromnych stworzeń. Najnowsze odkrycie profesora Pieńkowskiego i profesora Pieńkowskiego udowadnia, że wiele milionów lat temu na terenie dzisiejszej Polski żyło mnóstwo wspaniałych okazów.

Naukowcy odkryli w kopalni w Borkowicach aż 60 śladów dinozaurów, w tym kości i przepięknie zachowany odcisk łapy. Według badaczy takich tropów może być znacznie więcej.

Największy zbiór w Europie

Ślady dinozaurów na terenie kopalni w Borkowicach odkryto latem tego roku. Od tamtego czasu prace z pewnością posunęły się naprzód. Według naukowców tamte ziemie mogą kryć w sobie nawet kilkaset pozostałości po dinozaurach. Kopalnia wciąż działa, co ułatwiło badaczom odkrywanie kolejnych znalezisk.

Odkrycia w Borkowicach mogą być największym zbiorem pozostałości po dinozaurach w Europie! Badacze odkryli jak dotąd ślady 7 gatunków dinozaurów. Profesor Pieńkowski nie ukrywa, że wśród znalezionych kości znajdują się szczątki nieznanych dotąd gatunków, co jest dla naukowców szczególnie ciekawym znaleziskiem.

Badacze są zaskoczeni różnorodnością gatunków, które zostawiły swoje ślady na tak stosunkowo małym terenie. Prace w związku ze znaleziskiem wciąż trwają, a my możemy być pewni, że jeszcze o Borkowicach usłyszymy.

Jeśli ciekawią Cię dinozaury, ten artykuł także może Cię zainteresować: https://foliarz.pl/a-jednak-to-asteroida-zabila-dinozaury-naukowcy-maja-kolejny-niezbity-dowod/.