Budowa tunelu drogowego w Kobyłce była inwestycją wyczekiwaną. W środę rozpoczęto pierwsze prace budowlane i od razu zamknięto dwa tory kolejowe, co wiąże się z utrudnieniami w ruchu kolejowym, a zwłaszcza linii 6 i 21. Szacuje się, że budowa tunelu zakończy się w styczniu 2023 roku.
Odwołane pociągi Kolei Mazowieckich
Koleje Mazowieckie już od jakiegoś czasu informowały o nadchodzących utrudnieniach w ruchu kolejowym. W środę 12 października zamknięto dwa tory spośród czterech, co wymusiło zawieszenie lub skrócenie tras wybranych linii. Utrudnienia dotyczą przede wszystkim linii nr 6 i 21. Osoby podróżujące na trasie Warszawa-Czyżew będą mieli do wyboru mniej połączeń. Część pociągów nie będzie się zatrzymywać na stacjach Kobyłka oraz Kobyłka-Ossów. Podróżujący nie ukrywają, że obecne od niedawna utrudnienia są dla nich uciążliwe. Niestety, sytuacja nie zmieni się co najmniej do końca stycznia 2023 roku. Wtedy planuje się zakończenie inwestycji.
Tunel w Kobyłce, po co?
Tunel drogowy w Kobyłce to inwestycja mająca na celu poprawę bezpieczeństwa przy przejeździe kolejowym. Pod linią Rail Baltica powstanie tunel i bezkolizyjne skrzyżowanie, które zastąpi obecny przejazd drogowo-kolejowy. Inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe (PKP) jest jedną z 12 podobnych inwestycji realizowanych na terenie województwa mazowieckiego. Dzięki bezkolizyjnym przejazdom kolejowym na drogach będzie nie tylko bezpieczniej, ale również wygodniej. Kierowcy nie będą tracić czasu na stanie w korkach.
Może Cię zainteresować: https://czechowiceinfo.pl/2022/10/dworzec-kolejowy-niedostosowany-dla-potrzeb-pasazerow/.